Na de week van het afscheid en de uitvaart begint de administratieve afwikkeling, vaak een ingewikkeld en langdurig traject. Hierbij denken we aan alle administratieve en financiële zaken die geregeld moeten worden, zoals het opzeggen van abonnementen, bankrekeningen, de erfenis, het opruimen en/of verkopen van een woning, belastingen, enzovoort.
Voor deze ondersteuning werk ik samen met het NabestaandenLoket. Zij bieden praktische en informatieve hulp. U ontvangt van mij een account, waarmee u een overzicht krijgt van alle acties die genomen moeten worden. Op basis van de situatie van de overledene en uw positie als nabestaande wordt de online checklist automatisch aangepast, zodat u alleen de relevante informatie voor uw unieke situatie ziet.
Bij de door u te ondernemen acties ontvangt u uitgebreide informatie die u naar eigen behoefte kunt raadplegen. Daarnaast worden veel zaken automatisch voor u geregeld, zoals het opzeggen van abonnementen, contracten en accounts.
Daarnaast werk ik op het gebied van de digitale nalatenschap samen met Digital Life Legacy, hét kennis- en expertisecentrum voor ondersteuning bij diensten als: